Vooges

Restaurant Vooges was een begrip onder haar vaste gasten. Niet vreemd, het was daar gezellig vertoeven en lekker eten. Dit kwam met name door de keuken die in handen was van Olaf Harmsen

Zakelijk aanbod

Het echtpaar Vooges wilden het restaurant in de Amsterdamse Utrechtestraat van de hand doen en zich richten op hun strandpaviloen in Zandvoort. Er werd gezocht naar overnamekandidaten. Als geste deden zij ook hun chefkok Olaf een aanbod. En die reageerde meteen enthousiast.

Een eigen koers

Via via kwam Olaf Harmsen met Mind Your Guest is contact. Als onervaren ondernemer kon hij alle steun gebruiken om het succes van het restaurant voort te zetten. Voor Olaf stond vast dat hij de gevestigde naam Vooges wilde behouden. Op advies van Mind Your Guest werd geadviseerd om ook te kijken naar de mogelijkheden een andere en met name eigen koers te varen.

Het verhaal

Tijdens de brandguide sessies met Olaf en zijn echgenote, kwam de wat verlegen kok steeds meer naar voren als een professional die wist wat hij wilde serveren onder zijn eigenaarsschap. Om de menukaart heen heeft het team van Mind Your Guest het zakelijke plan en het verhaal ontwikkeld samen met de beide ondernemers.

Van Vooges naar Harmsen

Tijdens de sessies werd steeds meer duidelijker dat Olaf de naamdrager moest worden van het restaurant. Zijn angst was dat hij de vaste Vooges-gasten zou verliezen. Gelukkig vertrouwde hij op onze expertise en doopte wij de naam om in Restaurant Harmsen.

Terug naar de basis

Het verhaal van het historische pand uit 1898 werd de basis. We claimden hierbij de historische verhalen van en rond de Utrechtsestraat, gecombineerd met verhalen rond de lange en nauwe samenwerking tussen Olaf en zijn leveranciers.

Fotowand en sociale media

Een zwart-wit fotoreportage van Olaf en zijn leveranciers vertelden het verhaal van zijn keuken en visie op kwaliteit, gasten laten genieten en zijn trouwe samenwerking met zijn relaties. De foto’s werden geplaatst op de website, sociale media en opgehangen in het restaurant.

Ook de medewerkers

Deze fotoserie werd vervolgd met foto’s van de medewerkers die hun favoriete gerecht van de menukaart lieten zien en erover vertelde.

Drukker dan ooit

De feestelijke opening van Harmsen was een groot succes. Veel vaste gasten toonde hun enthousiasme. De samenwerking met omliggende theaters zorgt voor een grote aanwas aan uitgaanspubliek, los van de vele toeristen die Harmsen weten te vinden. Harmsen scoort hoog bij zijn gasten en het is er drukker dan ooit. Het door Mind Your Guest getrainde team bouwt mee aan het succes.

Zelf genieten tijdens een gezellig avondje Harmsen? Reserveer hier uw tafel.

Ook een succesvolle stap maken met uw bedrijf? U bent welkom.

restaurant harmsen olaf utrechtsestraat amsterdam mind your guest robert bosma brandguide model van aandacht the connect effect