hospitality klantvriendelijkheid training gastvrijheid bank zakelijk privé bankrekening MInd Your Brand Mind Your Guest Robert Bosma Alles en niets

Alles en niets!

Stelt u zich het volgende voor: een gast belt en wil graag een tafel reserveren in uw restaurant voor een zakelijke meeting. U vraagt vriendelijk of de beller ook van plan is om als privé-persoon te komen eten. De potentiële gast geeft aan alleen zakelijk te willen dineren. U legt uit dat alléén voor een zakelijke gelegenheid reserveren in uw restaurant niet mogelijk is en u weigert de reservering.

Vreemd verhaal

Het verhaal hierboven is waar gebeurd. Alleen niet bij een restaurant, maar bij een bank, waar ik de naam maar niet van noem. Een goede relatie van mij is een bedrijf begonnen en wilde een zakelijke rekening openen bij een bekende bank. De vraag van de bankmedewerker was of hij ook privé bij de bank bankierde. Dat was niet het geval. Helaas, dan kon er geen zakelijke rekening geopend worden. Of meneer alsnog een privé-rekening wilde openen. Want dan kon de bank mijn vriend beter en breder adviseren over alle mogelijkheden financiële diensten. Ja, ja…

Gastvrije open armen

Mijn vriend belde vervolgens met een andere bank waar hij met gastvrije open armen werd ontvangen. Binnen een paar minuten was de zakelijke rekening online geopend.

De andere bank wilde alles en kreeg niets.

Met gastvrije groet,
Robert Bosma

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *