Hulde aan de Mood Makers
Zo noemde ik de medewerkers van een groot hotel in Gambia: Mood Makers. Als je in een bedrijf werkt waar gastvrij zijn voorop staat, is het belangrijk dat je een ‘Mood Maker’ bent.
Gastvrij zijn+
Vroeger had de term ‘stemmingmaker’ een negatieve connotatie. Bij Mind Your Guest noemen wij het talent. Mits positief ingezet. Alleen ú kunt zorgen dat gasten enthousiast worden ontvangen en uiteindelijk nog enthousiaster uw bedrijf weer verlaten. Mood making is ook uw taak. Want of u nu in een restaurant, hotel of bij een luchtvaartmaatschappij werkt, een gast of passagier verwacht dat hij gastvrij wordt benaderd. En een Mood Maker biedt gastvrij zijn+. Sterker nog, gasten betalen voor gastvrijheid. U zult geen gast twijfelend voor een restaurant of hotel zien staan met de vraag: “Ik zal hier toch wel gastvrij benaderd worden?” Men verwacht het gewoon.
Hulde aan de Mood Makers, uw gasten hangen graag de slingers voor u op!
Door gasten op een achterstand gezet.
Wellicht herkent u dit: situaties waarbij de gast de gastheer of gastvrouw op een ‘achterstand’ zet. Bijvoorbeeld: een gast stapt geïrriteerd uw restaurant binnen, omdat hij zijn auto ver weg heeft moeten parkeren en onderweg lopend naar het restaurant is het ook nog flink gaan regenen. Ergernis alom. Maar u als Mood Maker heeft deze gast helemaal in de tang. Hij krijgt niet eens de kans van u om geïrriteerd te zijn, want u heeft zijn stemming al positief gekeerd, nog voordat hij het zelf door heeft. Uiteindelijk eet de gast uit uw hand. Hij koopt alles van u. Alleen van u. Want u bent een Mood Maker.
Mood making is een vak apart. Echte gastheren en gastvrouwen kunnen dat. En het leuke is, u kunt het ook leren. Natuurlijk bij ons! Wilt u ook een Mood Maker worden? Neem vooral contact op.
Hulde aan de Mood Makers, uw gasten hangen graag de slingers voor u op!
Met gastvrije groet,
Robert Bosma
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!