Mind Your Guest in het kort
Mind Your Guest maakt bedrijven succesvol door samen met de ondernemers de unieke merkbelofte van het bedrijf te achterhalen, om vandaaruit de organisatie succesvol uit te bouwen in gastvrije communicatie naar klanten en betrokkenen, met een verhoging van het serviceniveau en de overall kwaliteit. Resultaat: meer tevreden klanten, meer omzet, beter resultaat.
Mind Your Guest werkt internationaal voor uiteenlopende organisaties, zoals hotels, luchtvaartmaatschappijen, ziekenhuizen en industriële bedrijven.
Founder van Mind Your Guest, Robert Bosma is ook de bedenker van het internationaal omarmde Model van Aandacht dat inmiddels gebruikt wordt door diverse organisaties en opleidingen.
Robert Bosma
"There is only one boss. The customer. He or she can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending their money somewhere else." Sam Walton - Walmart
Robert Bosma is founder van Mind Your Guest en heeft jarenlange internationale ervaring op het gebied van merkenstrategie, marketing en communicatie.
Het werkelijke contact tussen merken en hun afnemers boeit hem dagelijks. Binnen Mind Your Guest benadert Robert bedrijven, producten en diensten als merken. En klanten, gasten, passagiers, patiënten en bezoekers als diegenen die bepalen of ze wel of niet bij hen iets afnemen.
Robert smeedt hechte relaties tussen bedrijven en diegenen die een product of dienst bij hen afnemen. Met als positieve uitkomst: meer omzet en meer resultaat. Tot nu toe is ieder project geslaagd vanuit zijn werkwijze.
Het Mind Your Guest team bestaat uit een hechte groep ondernemende professionals met ieder hun eigen specialisme.
Het werkveld van Robert strekt inmiddels tot ver buiten de Nederlandse grenzen.
Robert is een veelgevraagd spreker over onderwerpen als merkbeleving, hospitality, etiquette en zijn Model van Aandacht. Daarnaast geeft hij gastlessen en masterclasses voor diverse (internationale) opleidingen in het binnen- en buitenland.
Mr. Ellis Zeeuw van der Laan
“Het opkomen voor de belangen van een ander hoort bij mij.”
Ellis is een telg uit de horecafamilie van Van der Valk. Hierdoor heeft zij veel affiniteit met restaurants, hotels, ondernemen en hospitality. De bedrijfsmatige en juridische kant zijn haar specialismen. Maar altijd staat de mens en zijn verhaal centraal.
Tijdens haar rechtenstudie is zij werkzaam geweest als general manager van een van Van der Valk-bedrijven. Na haar studie werkte zij als bedrijfsadviseur en jurist bij de werkgeversorganisaties voor Koninklijk Horeca Nederland en ANKO (kappersorganisatie).
Ellis runt al enige jaren haar succesvolle advocatenkantoor in Hilversum. Voor allerhande zaken kunt u bij haar terecht, zoals contracten, vergunningen en geschillen.
Naast haar advocatenpraktijk gaat zij regelmatig voor PUM aan de slag in diverse landen waar zij kleine en grote hotels adviseert op onder andere het gebied van bedrijfsorganisatie.
Walter Bakker
Walter is een ervaren databasemarketeer, die al ruim 20 jaar bedrijven ondersteunt met e-commerce en CRM. Van strategie tot hands-on uitvoering, Al vele jaren bekende begrippen in het grootbedrijf, en zeer succesvol toepasbaar in het midden- en kleinbedrijf met bewezen positief effect op de omzet. Want hoe dichter u tot uw gast staat hoe hechter de band wordt.
Walter zag jaren geleden al dat social media, zoals Twitter en Facebook, nog meer gaat bijdragen aan een intensief contact met de gasten. U als ondernemer kunt niet meer om deze media heen. Het zakelijk gebruik wordt met de dag professioneler en dient wekelijks met informatie ‘gevoed’ te worden. Daarnaast is ook de vindbaarheid van uw website op internet van wezenlijk belang.
Walter neemt met zijn team dit gehele traject en de technische zorg van de restaurateur uit handen en beschouwt elke restaurateur als zijn gast. Een samenwerking die bewezen succesvol is gebleken.
Ingrid Stevelink
“Wat mij motiveert is mijn betrokkenheid en oprechte interesse in de mens en het bedrijf daarachter.”
Ondernemers helpen om hun financiële doelen te halen, dat is waar Ingrid in gespecialiseerd is. Ze adviseert ondernemers hoe zij hun onderneming kunnen laten groeien.
“Ik help ondernemers de vertaalslag te maken van ambities en dromen naar doelstellingen, cijfers, winst en dus succes.”
Voordat zij, haar inmiddels succesvolle onderneming startte, werkte Ingrid ruim zeventien jaar in diverse financiële en adviserende functies. Zowel in het bedrijfsleven als bij non-profitorganisaties, variërend van (project)controller, medewerker financiering tot planeconoom.
Ingrid is analytisch sterk, komt snel tot de kern van een probleem en beschikt over een flinke dosis inlevingsvermogen. Omdat zij tevens veel kennis heeft van marketing en communicatie, kan ze de cijfers vanuit meerdere invalshoeken bekijken. Hierdoor legt Ingrid gemakkelijk verbanden tussen diverse onderdelen in een bedrijf. Door deze brede basis werd ze steeds vaker gevraagd bedrijfsanalyses uit te voeren en groeiplannen op te stellen.
Zij heeft diverse bedrijven begeleid naar gezonde financiële ondernemingen. Aan de ‘keukentafel’ zitten met een restaurateurs-echtpaar is haar niet vreemd.
Ingrid is tevens werkzaam als Ondernemerscoach voor Qredits, waar zij met veel passie en plezier startende ondernemers begeleid op bedrijfseconomisch en commercieel gebied.
Nicky Zwolsman
Nicky is in contact gekomen met Mind Your Guest via masterclasses van Robert Bosma bij het TIO in Amsterdam.
Zij raakte gelijk geïnteresseerd in de missie en visie van Mind Your Guest. Met name op de gebieden merkbeleving, gasten/klantencontacten, merkentrouw en het Model van Aandacht.
Nicky heeft stage gelopen vanuit TIO bij Mind Your Guest en heeft inmiddels met glans haar Bachelor’s degree in Hotel- en Eventmanagement behaald.
Nicky wil zich graag verder ontwikkelen binnen customer relation management in de gastvrijheidssector.
Binnen Mind Your Guest ondersteunt Nicky het management.
This post is also available in: English