Klant: HORECA Groupe
Case: hotels zijn niet onderscheidend van elkaar en gastvrijheid, service en kwaliteit laten te wensen over
Middelen: trainingen Brandguide en Model van Aandacht, persoonlijke coaching, training on the job
Resultaat: hotels maken meer omzet, tevreden gasten komen terug , enthousiaste ondernemers en medewerkers

Groot succes door Mind Your Guest voor Horeca Groupe in Bukavu, Congo

De drukke stad Bukavu ligt ongeveer een half uur rijden van de Rwadese grens. Bukavu heeft zelf geen geschikt vliegveld dus wordt er onder andere gebruik gemaakt van Kamembe Airport, aan de grens van Rwanda en Congo.

Zilverrug gorilla’s

De Horeca Group bestaat uit circa 15 hotels. Van 3 tot 5 sterren. De meeste zijn zakenhotels voor Afrikaanse gasten, waar ook veel hogere overheidsfunctionarissen tussen zitten. Daarnaast verblijven ook veel afgevaardigden van NGO’s zoals Flying Doctors en Save The Children. Ook komen er buitenlandse toeristen, Zij komen veelal om het prachtige Mont Kahuzi Biega natuurreservaat te bezoeken waar de zilverrug gorilla’s in bescherming leven.

Training

Het Mind Your Guest team heeft een train-de-trainer-training opgezet voor de diverse hoteleigenaren en –managers met als speerpunten, het door Mind Your Guest ontwikkelde Model van Aandacht en de Mind Your Brand Guide, voor het achterhalen van de unieke belofte van ieder hotel.

Vervolgmissie

De succesvolle missie van bijna drie weken werd officieel afgesloten met de uitreiking van certificaten. Een vervolgmissie is gepland en ook vanaf Nederland zullen de deelnemers ondersteund worden.