Masterclass Model van Aandacht
Hospitality is en blijft een vak waar de mens een cruciale rol in vervult. Zelfs als een gast in een vol automatische en gerobotiseerde gastvrije omgeving zou verblijven, dan zou dit alles door mensen ontwikkeld zijn.
Professionele hospitality gaat over het hebben van een fijnmazig gevoel voor gastvrijheid, om zo klanten een uniek gevoel van aandacht te geven.
Bij het bestuderen van het fenomeen gastvrijheid, kwamen wij erachter dat er veel meer bij komt kijken dan alleen het bieden van exclusieve aandacht, om succesvol klanten aan een bedrijf te binden. Deze studie mondde uit in de ontwikkeling van het Model van Aandacht. Dit model wordt inmiddels internationaal gebruikt als implementatiemodel voor het bedrijfsleven en als onderdeel van diverse hospitality- en marketingopleidingen.
Het Model van Aandacht staat centraal in onze masterclasses en gastlessen en wordt met veel enthousiasme afgenomen door diverse opleidingsvormen van VMBO, MBO, HBO en VO. De masterclasses biedt inzichten, waarmee de studenten direct mee aan de slag kunnen.
Masterclass branding
Branding wordt door veel bedrijven gezien als iets dat hoort bij grote organisaties. Of men denkt dat dit alleen te maken heeft met de ontwikkeling van een het bedrijfslogo.
Daarom zijn veel bedrijven als stuurloze schepen op een grote oceaan. Want als je niet weet waar je als bedrijf heen wilt, dan zal iedere koers die je uitzet je nergens toe leiden.
Branding is de ziel en identiteit van een bedrijf. Als die identiteit in zijn volle omvang helder is, dan pas kunnen stappen gezet worden richting de ontwikkeling van een logo of beeldmerk.
De uitkomst van een branding-strategie is: de unieke belofte van een bedrijf, in de ogen van haar afnemers, ten opzichte van de concurrentie. Ook wel de ‘unieke propositie’ genoemd.
Alle keuzes die gemaakt worden binnen een bedrijf, worden getoetst aan de beschreven identiteit en unieke propositie.
Tijdens de masterclass wordt het onderwerp branding verder uitgediept aan de hand van herkenbare voorbeelden en bekende merken. Met name wordt ook ingegaan op het begrip ‘love brand’.
Hoe maak je van een uniek merk een love brand? Waardoor bind je klanten voor jaren aan je bedrijf?
U begrijpt wellicht dat als hospitality wordt aangeboden vanuit een unieke beleving, dit ultiem sterk werkt en herkent wordt door de klanten.
Onze branding masterclasses en gastlessen worden met veel enthousiasme afgenomen door diverse opleidingsvormen van VMBO, MBO, HBO en VO.
Masterclass etiquette
Succesvol contact maken met klanten, gasten, passagiers, bezoekers, zakenrelaties of collega’s, valt of staat met een respectvolle benadering.
Goede manieren vallen niet op, het ontbreken ervan wel. Zelden zal iemand u direct aanspreken op uw gedrag. Een fijne gedachte, echter als diegene daarna geen contact meer met u opneemt, dan is dat een minder prettige bijkomstigheid.
De masterclass etiquette kan over diverse onderwerpen gaan, zoals onder andere:
U wordt uitgenodigd voor een diner. Wat voor kleding is gepast? Neemt u iets mee om de gastheer en gastvrouw te bedanken? Wat zijn de regels aan tafel?
Ook kan een combinatie masterclass gemaakt worden over de diverse etiquettevormen, tijdens een etiquette-lunch of -diner op een sfeervolle locatie. Zo kunt u het geleerde direct in de praktijk toepassen.
Deze masterclasses zijn zeer gewild, ook vanwege de herkenbare verhalen en anekdotes. Lees hier meer over het onderwerp etiquette.